2017. október 13., péntek

Mézillatú bogyó-fantázia

Rokka felületkezelése házilag, helyi alapanyagokkal

Szedtem egy jókora kosár bodzabogyót, és festéket főztem belőle. Érdekes festék - hogy azt ne mondjam: varázslatos - mert mindenen más színt hagy: papíron sötétkéket, fán lilás rózsaszínt, gyapjún szürkét.

IMG_0379

A bogyófőzettel több rétegben beeresztettem a rokka alkatrészeit. A rokka jelen esetben egy Kromski Fantasia, a műhely legújabb lakója. Először egészen világos rózsaszínűek lettek a darabjai, de 2-3 réteg után besötétedtek.

IMG_0828


IMG_0829

Mivel a nedves pácok felhúzzák a fa rostjait, a teljes száradás után nagyon finom polírpapírral átsimogattam az alkatrészeket, majd méhviaszos kezelés következett. A méhviasz a szomszéd falu méhészétől származik, élénk sárga színe elmélyítette a bogyószínt. Az édes illatot tessék hozzáképzelni...

IMG_0861


IMG_0853

Végül összeállítottam a rokkát és azon nyomban ki is próbáltam. Csak úgy suhog!

IMG_0882


IMG_0886

Vajon ki fogja használni ezt a rokkát? Elárulom: bárki, aki eljön a műhelybe egy fonóleckéért, vagy részt vesz a fonótáborok egyikén, amiket a 2018-as évre tervezek. Részletek később...

Nincsenek megjegyzések: